m.RSMP.pl

Halicki i Tkacz wygrywają rajd, Puchar Polski dla Palidera i Fortuny

Do ostatniego metra trwała walka o wygraną w 40. Rajdzie Cieszyńska Barbórka. Po czwartym odcinku na prowadzenie wyszli Rafał Kręcioch i Kamil Heller (Ford Fiesta R2). Mając przewagę dwóch sekund przed odstatnim odcinkiem ulegli jednak w walce Robertowi Halickiemu i Tomaszowi Tkaczowi (Abarth 500), którzy niniejszym wygrywają jubileuszową edycję Cieszynki o 4,2s. Podium uzupełniają Hubert Palider i Mateusz Fortuna (Honda Civic Type-R, +31,8s).

W 2009 i 2013 roku Jarosław i Marcin Szejowie, 2010 - Wojciech Chuchała i Ryszard Ciupka, 2011 - Mariusz Nowocień i Bartłomiej Jakobowski, 2012 - Sylwester Płachytka i Jacek Nowaczewski. Szósty i zarazem ostatni sezon Rajdowego Pucharu Polski według nieoficjalnych wyników należy do Huberta Palidera i Mateusza Fortuny, reprezentantów Automobilklubu Rzeszowskiego. Palider wygrywał w tym roku trzy razy, raz kończąc na drugim i raz na trzecim miejscu. Druga pozycja w tegorocznych zmaganiach przypadła Grzegorzowi Muszowi i Bogusławowi Browińskiemu, a trzecia nieobecnemu w ostatnich trzech rundach (i aktualnie leczącemu złamaną nogę) Jakubowi Brzezińskiemu, który wraz z Grzegorzem Czarneckim wystartował w tym roku tylko w trzech rajdach - wygrywając je wszystkie.

W historii Rajdowego Pucharu Polski rozegrano pięćdziesiąt cztery rundy, dodatkowo sześć odwołano. Czterdzieści dziewięć rajdów rozegrano na nawierzchni szutrowej, pięć na luźnej. Honda Civic Type-R wygrywała cztery sezony, dwa razy Citroen C2 R2. Civic był także najczęstszym bywalcem na podium poszczególnych rund (79 razy). Najczęściej rozgrywaną rundą był Rajd Dolnośląski (9). Największą przewagę nad drugim zawodnikiem w rajdzie zanotowano podczas Rajdu Dolnośląskiego 2009, były to 2 minuty, 10 sekund i 8 dziesiątych. Najmniejszą natomiast odnotowano na Karkonoskim 2012, tylko 0,6 sekundy. Na podium najwięcej, bo czternaście razy gościł Jarosław Szeja, po nim Paweł Hankiewicz ex aequo z Wojciechem Chuchałą (9).

Klasę gości wygrali Jacek Płonka i Krzysztof Barnat (Mitsubishi Lancer Evo IX). Na drugim miejscu ukończył Marcin Górny ze Zbigniewem Cieślarem (Ford Fiesta R2, +1:30,0s), podium uzupełnili Robert Mąsior i Damian Syty (Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:51,4s). Na czwartym miejscu sklasyfikowano duet Fiata Seicento Kit-Car, Piotr Woś i Jacek Spentany (+3:17,7s).

Trwa aktualizacja

Fot. Łukasz Kos